انتخاب هنرمند کاشانی در برنامه داوری استادان صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه

هنرمند صنایع دستی کاشان به‌عنوان یکی از هشت ایرانی برتر در برنامه داوری استادان صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه انتخاب شد. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت: محمد بینوا هنرمند صنایع دستی این شهرستان به‌عنوان یکی از هشت ایرانی برتر در برنامه داوری استادان صنایع دستی منطقه آسیا و […]

هنرمند صنایع دستی کاشان به‌عنوان یکی از هشت ایرانی برتر در برنامه داوری استادان صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه انتخاب شد.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت: محمد بینوا هنرمند صنایع دستی این شهرستان به‌عنوان یکی از هشت ایرانی برتر در برنامه داوری استادان صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه انتخاب شد.

احمد دانایی نیا افزود: برنامه داوری و انتخاب بهترین استادان منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی شب گذشته در چین برگزار شد و استاد محمد بینوا هنرمند رشته زری بافی، موفق به کسب رأی حداکثری شد.

او گفت: ایران ۹ هنرمند را به برنامه داوری استادان صنایع‌دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه، معرفی کرده بود که ۸ نفر از آن‌ها با رأی حداکثری در رشته‌های پته دوزی، معرق و منبت چوب، نقاشی روی شیشه و چرم، قلم‌زنی، سوخت روی چوب، حکاکی روی نقره و زری‌بافی انتخاب شدند.

دانایی نیا گفت: بعد از سه روز برنامه فشرده، اعلام نتایج داوری و تأیید آخرین آرا توسط داوران انجام شد و از منطقه آسیا و اقیانوسیه ۶۰ استاد در رشته‌های مختلف انتخاب شدند.

او افزود: استاد محمد بینوا پیش از این نیز موفق شده بود که عنوان‌های درجه یک هنری در رشته زری‌بافی، شش مهر اصالت ملی و سه نشان اصالت بین‌المللی را به دست آورد.