عضویت ۲۵ هزار نفر در کانون‌های فرهنگی مساجد شهرستان آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: عضویت ۲۵ هزار نفر در ۷۵ کانون فرهنگی، هنری مساجد این شهرستان ظرفیتی بی‌بدیل در حوزه دین و فرهنگ است. روح‌الله قربانی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، یک شبکه بزرگ اجتماعی است که ظرفیت گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، هنری و اجتماعی دارد […]

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: عضویت ۲۵ هزار نفر در ۷۵ کانون فرهنگی، هنری مساجد این شهرستان ظرفیتی بی‌بدیل در حوزه دین و فرهنگ است.

روح‌الله قربانی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، یک شبکه بزرگ اجتماعی است که ظرفیت گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، هنری و اجتماعی دارد و دستاوردهای بسیاری به همراه دارد.

وی افزود: تقویت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، فرصتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت توسعه فرهنگی جامعه است که می‌تواند خلأهای فرهنگی را در محله‌های شهر پوشش دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل، تصریح کرد: بنا بر ثبت آمار از مجموع کانون‌های مساجد این شهرستان، ۴۵ کانون در شهر آران و بیدگل، هشت کانون در سفیدشهر، ۱۰ کانون در شهر نوش‌آباد و ۱۲ کانون نیز در بخش کویرات فعال است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل با تأکید بر اهمیت مشارکت زنان در فعالیت‌های اجتماعی، گفت: کانون فرهنگی هنری خواهران به هشت واحد رسیده است که در حوزه گفتمان سازی در موضوعات مختلف زن و خانواده و جریان‌‍سازی هویت زن در تراز اسلامی فعالیت می‌کند.

وی افزود: فعالیت‌های هنری می‌تواند بخشی از جامعه را به خود جلب کند که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به خصوص در شهرهای کوچک و روستاها از جمله مصداق‌های این ارتباط و تأثیرگذاری است

قربانی تصریح کرد: هر قدر ظرفیت کانون‌های فرهنگی فعال‌تر عمل کند، جذابیت بیشتری هم خواهد داشت و بخش بزرگ‌تری از جامعه در مسیر توسعه فرهنگی مشارکت خواهند داشت.